Sunday, April 17, 2011

37.menyesal


Pada satu ketika kita pernah membuat keputusan dan tindakan berdasarkan pemikiran kita. Kita anggap semua itu adalah jalan yang terbaik. Seterusnya kita mengharapkan kegembiraan bakal kita miliki.

Hari demi hari telah berlalu, bulan berganti bulan dan tahun bertukar tahun. Apa yang kita harapkan tidak menjadi kenyataan. Kita sedari iaitu kita telah melakukan kesilapan dan kesalahan di atas tindakan yang lalu. Sudah semestinya kita merasa menyesal. Menyesal dahulu pendapatan tapi menyesal kemudian tiada gunanya lagi. Semoga apa yang telah berlaku menjadi pengajaran buat kita di masa depan.





8 comments :

yatie Awang said...

menyesal adalah salah satu jalan yg akan membawa kita kepada kehidupan yg lebih baik

mohammad said...

yatie awang...begitulah hendaknya

nur ikhyar dee said...

sesal sekarang tiada gunanya...

mohammad said...

nur...sesal sekarang, masih berguna lagi..

farieza said...

assalamualaikum..

lama tak singgah di blog awak..

menyesal,hmm.. tak guna menyesal akan perkara yang dah terjadi dan berlalu, Apa yang lebih penting melakukan perubahan setelah apa yang telah berlaku...

mohammad said...

farieza..kena bersikap positif..

HAN said...

betul ckp farieza..bg sy setiap kali membuat keputusan perlu berfikir sebaiknya.. namun jika keputusan yg diambik bukanlah yg terbaik jgn biarkan rasa sesal menyelubungi diri..di situlah pentingnya kita cuba menghadapi kenyataan walaupun pahit.. dan harus lakukan yg terbaik dan bertanggungjawab terhadap keputusan yg dah dilakukan..

mohammad said...

han..terima kenyataan biarpun pahit