Sunday, November 2, 2014

56.batu api

Batu api adalah proses melaga-lagakan orang. Hasilnya kedua-dua belah pihak akan bermusuh-musuhan. Yang menjadi batu api akan merasa seronok dan mungkin akan mendapat kepentingan peribadi.

Sepatutnya kita sebagai orang tengah mestilah mendamaikan mereka. Jangan kita mengambil kesempatan untuk keuntungan sementara waktu.

26 comments :

Cikna said...

Bahaya klu jumpa org yg mcmni, ...;-/

FatiNoveLa said...

hai. salam ziarah

ijad said...

cikna... kena hati-hati..

ijad said...

fatin..selamat datang..

kuroneko said...

Batu api tu org yg melaga2kan org, bkn proses nye.. hehe.. ��

ijad said...

kuroneko...ooo

Tihara said...

moga dijauhkan dari kelakuan orang yang macam ni
sangat rumit

ijad said...

tihara,,bagitulah hendaknya..

Shahira Mustaffa said...

salam ziarah .. :)
orang yang menjadi batu api seronoknya tu dapat sekejap je. kepuasan hawa nafsu -ve semata.

ijad said...

shahira..betul tu...

White Rosa said...

salam ziarah jugak :)

ijad said...

white rosa...w'slam..selamat datang..

CikSiti said...

salam ijad..moga kita dijauhkan kan dari dibatu apikan atau membatu api..

ijad said...

ciksiti..w'slam.kemas jawapannya..

Aisya A. said...

tak elok tau jadi batu api. bukan dapat apa pun :)

ijad said...

aisya...betul tu...

miesha said...

salam ziarah : )
bahaya org batu api nie
semoga dijauhkan kita dari sifat sebegini

ijad said...

miesha.w'slam..diharapkan begitulah..

Cikgu Munirah Takiyudin said...

Salam ziarah juga yer...

sya said...

batu api ni perosak sesebuah perhubungan..

ijad said...

cikgu munirah..w'slam..selamat datang..

ijad said...

sya..benar tu..

Eta Jaafar said...

salam ziarah ijad

ijad said...

eta...w'slam..selamat datang

Seindah kasihmu said...

Salam ziarah..:-)

ijad said...

seindah kasihmu..w;slam..selaamt datang..